close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה שרציתם לדעת על מבחן sat לקבלה ללימודים בארצות הברית

מערכת שורשטז טבת, תשפב20/12/2021

מועמדים ישראלים אשר רוצים להתקבל למוסדות השכלה גבוה בארצות הברית, צריכים לבצע את מבחן ה-sat ולעבור אותו

תגיות:
בחינת sat היא בחינה פסיכומטרית אשר משמשת כבחינת כניסה לאוניברסיטאות ולמכללות בארצות הברית.
בחינת ה-sat תופסת משקל נכבד בתנאי הקבלה ללימודים הגבוהים בארצות הברית. רוב האוניברסיטאות הגדולות בארצות הברית מעניקות למבחן זה משקל של 50 אחוז ויותר מכלל השיקולים לקבלה.

מועמדים ישראלים אשר רוצים להתקבל למוסדות השכלה גבוה בארצות הברית, צריכים לבצע את מבחן ה-sat ולעבור אותו. מטרתו העיקרית של מבחן זה היא סינון ומיון של המועמדים למקצועות שונים ולמוסדות הלימוד השונים והרבים אשר קיימים בארצות הברית.
קיימות מספר דרכים להתכונן למבחן sat, בדרך
כלל ניתן לחלק את הסטודנטים אשר מעוניינים בהכנה למבחן sat לשתי קבוצות: הקבוצה הראשונה היא הסטודנטים אשר רוצים לעבור את המבחן ולהוציא בו ציונים גבוהים במיוחד - 1400 פלוס - זאת כדי להעלות את הסיכויים שלהם בקבלה למוסדות הלימוד היוקרתיים לתארים מתקדמים בארצות הברית. הקבוצה השנייה היא ספורטאים אשר צריכים ציון במבחן sat כדי לקבל מלגת ספורט בקולג', ברוב המקרים הציון אותו הם נדרשים להוציא הוא לא גבוה במיוחד ונע סביב ה-1000.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את הדרכים המוכרות ביותר להכנה למבחן sat.

למידה למבחן sat באמצעות קורס
הדרך המוכרת ביותר כיום ללמוד למבחן sat היא באמצעות קורס sat. הקורס נערך במסגרת לימוד מקצועית ומועבר על ידי מורים מנוסים בתחום, ישנה תוכנית לימוד מוגדרת לקורס sat. הקורס נמשך כמספר שבועות, במהלך הקורס הסטודנטים לומדים את מבנה המבחן, את החומר עליו הם יבחנו במבחן, הסטודנטים עורכים סימולציות אשר מדמות להם מבחן אמיתי. כמו כן, במהלך הקורס הסטודנטים משפרים את יכולת הכתיבה שלהם ואת יכולת הבנת הנקרא שלהם, הסטודנטים לומדים שיטות להתמודדות עם סוגי שאלות שונים במבחן.
בין נושאי הלימוד בקורס ה-sat הסטודנטים ילמדו: יסודות בדקדוק, מבנה חיבור, שגיאות כתיב נפוצות, שיפור יכולת ההתבטאות בכתב באנגלית ועוד.

למידה עצמית למבחן sat
סטודנטים רבים רואים בלמידה עצמית למבחן sat את האופציה הטובה ביותר והזולה ביותר עבורם. אך לאופציה זו יש מספר חסרונות: ראשית, רוב הסטודנטים אינם יכולים להקדיש את הזמן הנדרש ללמידה עצמית למבחן כמו שצריך, במיוחד שהלמידה נעשית תוך כדי שירות צבאי או אימונים כלשהם. גם כאשר יש זמן פנוי ללמידה עצמית למבחן סטודנטים רבים נתקלים בקשיים בלמידה ואינם יודעים ממה להתחיל את הלמידה, במה להמשיך, באילו נושאים חשוב להתמקד ועוד.

למידה למבחן sat בעזרת מורה פרטי
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה